Pagina's

vrijdag 10 februari 2012

Teckels voor je sleutel

Teckeltjes

Van mijn schoonzusje hoorde ik dat haar dochter een huisje heeft gekocht en daar samen met haar broer in gaat wonen. Ze zijn hard bezig met het huis naar hun zin te maken.
Ik had net mijn teckeltje voor mijn poppenhuis af (1:12) en bedacht dat het voor broer en zus misschien een aardig idee was een teckelsleutelhanger te maken. Ze hebben van jongs af aan teckels als huisdier gehad.

Wat katoen gezocht en een haaknaald en in met de vrije hand begonnen aan de twee teckels één met halsband ander zonder zo kunnen ze zien van wie wat is.

Sores, de teckel voor het poppenhuis is ook op de bonnefooi gemaakt. Hij is iets eigewijzer dan de sleutelteckels. Al werkend vormen vind ik leuk. Iets zelf uitzoeken en er een leuk geheel van maken. Ook deze is gemaakt van bruine katoen en een haaknaald nr 1.Achteraf schrijf ik het patroontje wel op. Dat ik dat doe is te danken aan mijn petekind , waarvoor ik jaren terug een leeuwtje had gebreid , dat op een dag verdwenen bleeek. Er was geen land te bezeilen met haar en of ik maar gauw een nummer twee kon maken! Tja dat werd even hard nadenken want die kleintjes zien alles
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten