Pagina's

woensdag 28 maart 2012

bengels 3

Bengels deel drie:
Als je mijn eerdere twee blogjes hebt gelezen over Bengels  volgt hier een aanvulling.
Je kunt ze heel leuk persoonlijk aanpassen voor diegene  waarvoor  je de de bengel maakt.  Zoals voor Anouk ! Als een grappig cadeautje voor  het behalen van haar pilotenexamen heb ik een klein vliegtuigje gehaakt. Weer eens iets anders dan een kaart. ((Zie foto onderaan de pagina)
Anouk was er blij mee en hij hangt nu aan haar sleutelbos!

Verder is er een uitbeiding  gemaakt voor de Napoleontische Bengels! Zie op foto 2 de uitgebreide
versie van  de figuurtjes.
Ook binnen deze hobby van soldatengroepen is er vraag naar een persoonlijke bengel.

Het maken van deze kleine handwerkjes is een goede restverweking van wollletjes die je over hebt. Omdat ik ze zelf ontwerp heb ik geen kant en klare patroontjes van mijn bengeltjes. Er is nu al een paar maal vraag geweest en  dus heb ik besloten  ze te beschrijven.
Het is voor beginnende haaksters goed te doen want je gebruikt alleen de volgende steken: lossen,vasten en een enkel stokje. Verder heb je wat vul materiaal nodig en een borduurnaald.Voor het vullen gebruik ik ongesponnen  gewassen schapenwol. Soms komt er een klein stukje stof of leer en een kraal aan te pas.

Vanaf groep 5 van de basisschool is het een leuk handwerkje wat goed te doen is.Ik test deze dingen wel eens uit op mijn kleindochter en nichtje of ze het al kunnen.




vliegtuigje

Napoleontische bengels.





Kleine Handwerkjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten