Pagina's

dinsdag 25 oktober 2011

Schoonmaak aan boord:
Ieder aan boord werkt mee om de Christina in goede conditie te krijgen.Zo was het mijn beurt het dak van de salon een boenbeurt te geven. Ik ben maar een klein wezen en ook met trap of opstap kom ik niet overal. Dus klim je er maar boven op. Een emmer sop en een emmer schoon water een borstel zeem en droge doek. Je moet wel uitkijken want het wordt glad om je heen. Zo is mijn tactiek om als een heremietkreeft me over het dekje te begeven, achterwaarts, terwijl voor me een weer blinkend oppervlak verschijnt. Bij het schuifluik ook de rails even een doekje met een beetje wd40 kan die ook weer mooi glijen.
Een gevolg is dat de ramen ook gezeemd moeten worden. Op het laatste mooie weekeinde was dit best een leuk karweitje. Na afloop een lekker glaasje om de dorst te lessen! gewoon een sapje hoor!
Eind van de maand komt de Christina weer naar onze thuisplaats, zodat we in de winter klusjes dicht bij huis kunnen doen. Er is behoorlijk wat lakwerk in het verschiet. Er moet nog wat aan de kussens gebeuren. de keukenvloer en natuurlijk de technische côntrôles. We zijn nog steeds trots op onze statige dame!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten