Pagina's

zondag 21 februari 2016

mijn oude Kathe krusepopje in het klein

Mijn popje naar Kathe Kruse voorbeeld!

Ik had een matrozen popje van MIJN OMA. ze ging overal mee naar toe.Maar met de definitieve verhuizing naar Nederland verdween mijn pop.
Eindeloos kleedde ik haar aan en uit  Het had een celluloid hoofdje en de rest was stof.  Ze had gebreid ondergoed en een wit rokje met witte blouse met matrozenkraag. Via de computer zocht ik dit type op.
De popjes zijn kostbaar geworden terwijl ze er met hun stoffenlijfje en kleding uit die tijd er een beetje gewoontjes uitzagen. Kathe Kruse sneed het eerste hoofdje uit een aardappel, en gebruikte haar kinderen als voorbeeld. Grappig toch! Hier ligt ze dan ! Hoofdje eerst van porceleinklei gemaakt en daar een celluliod maskertje op gemaakt. van een beetje linnenstructuur het lijfje en de armpjes. De armpjes zitten met een platstukje vast op de schoudertjes. Daarna met pennetjes nr 0.4 en hempje en een broekje gebreid. Nu nog een heel klein matrozenpakje maken. Wel een heel gepriegel! Dat zie je de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten