Pagina's

zondag 29 januari 2012

vuurtorendekbed

VUURTOREN DEKBEDJE,
Ik had voor mijn miniatuur bedstee een dekbedje  nodig . Een tijdje terug kwam ik mijn zeeman weer tegen in de poppenlade.Daar mocht hij nu wel weer eens uit. Dus de bedstee wordt voor hem!
In een Quiltwinkeltje in Zierikzee vond ik een toepasselijk stofje
met maritieme uitbeeldingen. Verder gebruikte ik wat blauwe katoen voor de achterzijde en fiberfil voor de voering. Werkwijze:
Eerst alle conturen door gestikt en deze extra opgevuld met fiberfil. Het geheel van de katoenen acterzijde gevoerd en klaar was het.
Het is geworden wat ik had gehoopt.
Nu nog de kussensloopjes en de lakentjes. Mocht de zeeman het koud krijgen ligt er ook een grijs gebreide deken bij. Op de stoel naast de bedstee liggen zijn geiteharen sokken gebreid op pennen 0.5 Dit was een leuk klusje,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten